Najkomunikativnije javne ličnosti i organizacije u 2004. prema izboru PR agencije "Pragma"

Beograd, 11. april 2005. - Rasim Ljajić, Boris Tadić, Mlađan Dinkić, Radovan Jelašić, Siniša Nikolić, Dragan Ðilas, Zoran Stojković, Nenad Bogdanović i Slobodan Lalović bili su, prošle godine, prema istraživanju PR agencije PRAGMA, najkomunikativniji državni i politički funkcioneri u Srbiji

Među privrednicima, najviše glasova novinarskog žirija dobili su Živojin Ðorđević, Milka Forcan, Miroslav Miletić, Veselin Jevrosimović i Spiros Tergidis, među čelnicima neprivrednih organizacija Zoran Avramović, Ljubivoje Tadić, Zoran Hamović, Nenad Bjeković i dr Zoran Kostić. U kategoriji ostalih javnih ličnosti bolji od ostalih u 2004. godini su bili Svetozar Cvetković, Vladislav Bajac, Dušan Kovačević, Aleksandar Šoštar, vladika Artemije i Dragan Stojković Piksi.

Više od 200 novinara najvećih srpskih medija (ovaj put glasali su i novinar srpskog jezičkog područja sa Kosova i Metohije) procenilo je da su svoj kompletan imidž, protekle godine, u pozitivnom smislu, promenili Vuk Drašković, Velimir Ilić, Slobodan Vuksanović, Marko Pantelić, Predrag Bubalo, Zoran Živković, Bogoljub Karić, Tomislav Nikolić, Veselin Vujović i Zoran Bata Mirković.

U kategoriji privrednih organizacija najbolje odnose s medijima imali su Delta banka, Bambi, Aerodrom Beograd, Elektroprivreda Srbije i British Airways, a među neprivrednim organizacijama Narodno pozorište, Medija centar, FK Crvena zvezda, Clio, Guitar Art festival, Jugokoncert, Savez samostalnih sindikata Srbije, FK "Partizan", Fudbalski savaz SCG i Beogradsko dramsko pozorište.

Među državnim insituticjama i političkim organizacijama, najkvalitetnije odnose s novinarima imali su Vlada Srbije, Skupština Srbije, Narodna banka Srbije, Ministarstvo za rad, Ministarstvo pravde, Savezno ministarstvo za ljudska i manjinska prava i Ministarstvo finansija.

Najzanimljivije press konferencije organizovali su Medija centar, Clio, FK Crvena zvezda, MUP Srbije i Vlada Srbije, dok su najkvalitetnije press materijale imali Ministarstvo finansija, FK "Partizan", Clio - izdavačka kuća, Narodna banka Srbije, Beogradska filharmonija i Koordinacioni centar za Kosovo i Metohiju.

Organizovani događaji koji su, prema izboru novinara, obeležili 2004. godinu u Srbiji su inauguracija predsednika Republike, košarkaški turnir "Dijamantska lopta" u beogradskoj "Areni", slučaj "Knjaz Miloš".

U tradicionalnom istraživanju "Novinar - Vaš prijatelj" koje, krajem svake godine, realizuje PR agencija PRAGMA, ispitanici su analizirali kvalitet odnosa s medijima organizacija i javnih ličnosti u više kategorija: društvene privredne organizacije, privatne kompanije, ustanove kulture, sportske organizacije, humanitarne i druge nevladine organizacije, državne institucije, političke organizacije, najbolje press konferencije i najbolji press materijali.

 


 

Najkomunikativniji sportisti, klubovi i organizacije u 2004. u izboru PR agencije "Pragma"

Događaj godine - "Dijamantska lopta"

Beograd, 15. mart 2005. - Fudbalski klubovi "Partizan" i "Crvena zvezda", kao i njihova matična organizacija Fudbalski savez Srbije i Crne Gore nalaze se među organizacijama koje su, prošle godine - prema tradicionalnom istraživanju PR agencije PRAGMA - imale, ukupno, najkvalitetnije odnose s medijima i novinarima.

FK "Partizan" je među organizacijama koje imaju najkorisnije press materijale, dok FK "Crverna zvezda" organizuje najbolje konferencije za novinare. Među tri događaja koji su, prema izboru novinara, obeležili 2004. godinu je i košarkaški turnir "Dijamantska lopta" koji je održan u beogradskoj "Areni"...

Među čelnicima klubova i sportskih organizacija, kao i među sportskim radnicima, najviše glasova novinara dobili su Nenad Bjeković, Zoran Avramović, Dragan Stojković Piksi i Aleksandar Šoštar (poslednja dvojica drugi put uzastopno). U kategoriji ličnosti koje su u prošloj godini na kvalitetan način promenile svoj imidž nalaze se trojica sportista - Marko Pantelić, Zoran Bata Mirković i Veselin Vujović, kao i resorni ministar prosvete i sporta Slobodan Vuksanović.

U ovom istraživanju anketirano je više od 200 predstavnika najrelevantnijih medija u Srbiji, a zanimljivo je da je, po prvi put, istraživanje rađeno i među srpskim novinarima sa Kosova i Metohije.

 


 

Istraživanje agencije "Pragma" među novinarima sa teritorije Kosova i Metohije

Nesloboda kretanja - glavna barijera

Beograd, 25. januar 2005. - Najkomunikativnija ličnost u prethodnoj godini u svim kategorijama je Oliver Ivanović, nosilac Srpske liste za Kosovo i Metohiju, pokazalo je istraživanje PR agencije "Pragma", obavljeno među novinarima srpskog govornog područja sa teritorije Kosova i Metohije. Novinari su ocenili da najbolji odnos sa medijima od neprivrednih organizacija ima Raško-prizrenska eparhija, odnosno otac Sava Janjić, jeromonah manastira Visoki Dečani, a od privrednih Elektrodistribucija - Elektrokosmet, odnosno Nebojša Aleksić, zamenik generalnog direktora. Od međunarodnih organizacija najbolji odnos sa medijima ima UNMIK, koji organizuje i najkvalitetnije konferencije za novinare. Posebno je pohvaljen i ombudsman Marek Novicki i njegova kancelarija, koja priprema najkvalitetniji press materijal. Od državnih institucija najbolje odnose s medijima tokom 2004. je imala Koalicija Povratak, a kao ličnosti se izdvajaju Oliver Ivanović, Milan Ivanović, predsednik Srpskog nacionalnog veća za sever Kosova i Mimoza Kusari Ljilja, bivši šef službe za odnose s javnošću Vlade Kosova.

Događaj koji je obeležio 2004. godinu je, po mišljenju novinara, martovsko nasilje.

Novinari kosovskih medija i dopisnici sa Kosova i Metohije organizacijama zameraju neprofesionalnost i nesnalaženje u savremenoj komunikaciji s medijima, kao i to što u informativnim službama često rade osobe nedovoljno obaveštene i sposobne za posao koji obavljaju. S obzirom da novinari kao najbolji kanal komunikacije ističu spremnost za davanje izjava, jedna od glavnih zamerki je upravo nespremnost za komunikaciju sa novinarima, ali i sazivanje press konferencija na kojima se objavljuju poznate informacije. Novinari ističu da pojedine organizacije medije često koriste u dnevno političke svrhe.

U tom smislu novinari predlažu organizacijama da svakako angažuju osobu zaduženu za PR ukoliko je nemaju. Jedna od sugestija organizacijama je i ta da u svom odnosu prema medijima budu ažurniji, otvoreniji i spremniji za odgovore na pitanja. Pri kontaktu s medijima trebalo bi da imaju razumevanja za uslove u kojima novinari na Kosovu rade.

Na pitanje koja im je najveća prepreka u komunikaciji sa PR službama u prikupljanju informacija i izjava, novinari kao glavni problem ističu taj što nemaju slobodu kretanja, tako da su prinuđeni da na većinu događaja i konferencija odlaze u pratnji ili obezbeđenim prevozom, zatim česte nestanke struje, kao i to što se često dešava da na konferencijama za novinare na kojima govore Albanci ili predstavnici međunarodnih organizacija ne postoje prevodi na srpski jezik.

 


 

Kako su novinari glasali svih ovih godina?